woensdag, november 01, 2006

 
Voor de voorwiel ophanging wordt gebruik gemaakt van dezelfde veerpoten als die gebruikt worden in de Mango (www.velomobiel.nl). Deze veerpoten hebben de as van het wiel in een hoek van 90 graden op de veerpoot staan, waardoor de band aan de bovenzijde meer ruimte heeft (de as van de veerpoot van de quest staat onder een hoek om het voorwiel alle ruimte van de wielkast optimaal te laten benutten, niet optimaal voor mijn toepassing dus...).

De veerpoot is klaar gemonteerd met een ankerplaat voor de trommelrem, en een schetsplaat waaraan de trekstangen en stuurstang worden gemonteerd.

De schetsplaat wordt aan de onderzijde van de veerpoot vastgebout. Mocht deze opstelling voor mijn fiets niet werken, dan kan, (relatief) eenvoudig, een andere schetsplaat worden gemaakt en gemonteerd.



De bovenzijde van de veerpoot heeft schroefdraad. Deze "kop" zal door de carbonveerpootophanging (mooi woord voor galgje), worden gestoken en worden geborgt dmv twee moeren. Het bovenste deel van de veerpoot kan vrij draaien in het onderste deel. Tijdens het sturen staat het bovenste deel dus stil.


Posted by Picasa

Comments: Een reactie plaatsen



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?