woensdag, november 01, 2006

 
Toen alle onderdelen waren opgemeten kon alles in AutoCAD 2006 worden gezet, en kon bepaald worden hoe de "verbouwde" fiets moest worden.

Begonnen werd met de veerpoten aan de voorzijde;



Allert adviseerde me waar ik op moest letten, en dit werd verwerkt in de tekening.
Aangezien de veerpoten "in" de stroomlijn gaan vallen, zullen twee carbon "buizen" worden gemaakt waar de veerpoten invallen. Het uiteinde van de veerpoot zal in de "kop" van de buis vallen.
Omdat de veerpoot moet kunnen bewegen tijdens het inveren, zal de buis alleen aan de binnenkant van de stroomlijn worden vastgelijmd, alles wat buiten de stroomlijn valt wordt afgezaagd. Hierdoor ontstaat er plaatse aan de buitenkant een "goot". Zoals te zien in de tekening hierboven.

Spoorbreedte zal ongeveer 73 cm zijn. Waarbij de veerpoten onder een hoek van 8 graden naar binnen staan.

De veerpoten staan daarbij een beetje naar achter om de fiets 2-3 cm naloop te geven.
Verder wordt er gebruik gemaakt van zoveel mogelijk standaard onderdelen. Zo komt het stuur ook uit de quest, en het stoeltje, en achterbrug/wiel. Je zou kunnen zeggen dat het enige wat geen quest is, is de carrosserie!

Ook is te zien dat de wielkast te groot zal zijn voor de huidige stroomlijn. Er zal een rolbeugel worden gemaakt welke ervoor zorgt dat de uitstekende wielkast geen aerodynamische verstoring geeft. Bovendien geeft dit meer stijfheid en sterkte aan de stroomlijn wat ten goede komt aan het ophangpunt van de achtervering.

Van bovenaf is te zien dat de achterbrug mooi past in de huidige stroomlijn;

Posted by Picasa

Comments: Een reactie plaatsen



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?